Naša alatka za upravljanje vašim odobrenjima za korišćenje kolačića je trenutno isključena. Iz tog razloga su određene funkcionalnosti koje zahtevaju vašu saglasnost za korišćenje kolačića potencijalno nedostupne.
MAKSIMIZIRAJTE SVOJ DOMET.
VAŠ STIL VOŽNJE.
VOŽNJA JEDNOM PEDALOM.
Sa MINI Electric-ovom funkcijom vožnje sa jednom pedalom, vi ubrzavate i kočite samo pomoću gasa. Dok podižete nogu sa pedale, aktivirate inteligentni regenerativni sistem kočenja. Ovo ne samo da glatko usporava vaš MINI, već i pretvara energiju iz procesa kretanja unapred, koja se potom koristi za punjenje baterije. To je sjajan način da povratite nešto dodatnog napajanja – i optimizujete domet baterije i ukupne performanse vašeg MINI-ja.
Možete sebi da zadate izazov i da vidite koliko dugo možete da vozite na jednoj pedali, bez dodirivanja prave kočnice. Da biste bili sigurni, uvek ostavite dovoljno prostora za usporavanje. I bez brige za vozače iza vas, jer vam se svetla kočnice pale kada koristite jednu papučicu kada usporavate. Ako, međutim, morate da se zaustavite u slučaju nužde, onda ćete morati da koristite standardne hidraulične kočnice.
„SAMO SKINEM NOGU SA GAS PAPUČICE. I VOZILO POČINJE DA USPORAVA.“
MISTI, VLASNIK MODELA MINI ELECTRIC IZ LONDONA.
REŽIMI VOŽNJE.
Smešten na centralnoj konzoli, prekidač režima vožnje vam omogućava da prelazite između režima Sport, Mid, Zeleno i Zeleno +. Zeleni režim vam nudi konzistentno podešavanje za smanjenje potrošnje radi optimizacije dometa baterije. Dok Zeleno+ isključuje klima-uređaj i druge nebitne funkcije koje koriste bateriju, a takođe smanjuje odziv gasa.
ŠTO MIRNIJE, ŠTO DALJE.
MISTI, VLASNIK MODELA MINI ELECTRIC IZ LONDONA.
SPOLJNA TEMPERATURA.
PRETHODNO ZAGREVANJE ILI HLAĐENJE?
Ekstremne temperature utiču na to koliko dobro vaša baterija održava nivo napunjenosti. Ne možemo da kontrolišemo vremenske prilike, ali funkcija prethodne pripreme pre ulaska u vozilo vam omogućava da prethodno zagrejete ili prethodno ohladite svoju MINI Electric bateriju na optimalnu temperaturu strujom iz električne mreže, a ne iz baterije vašeg vozila. Slično tome, možete podesiti klima uređaj na svoju idealnu temperaturu dok se još puni.
Ovo ima dodatnu prednost u povećanju dometa jer će biti potrebno manje energije za zagrevanje kabine dok vozite. Ovo možete da podesite pomoću ekrana osetljivog na dodir unutar MINI Electric-a ili na daljinu pomoću MINI aplikacije. Pored toga, možete da zagrevate u redovnim terminima, tako da možete da putujete na posao u potpunoj udobnosti.
„VOLIM DA ZAGREJEM AUTO UJUTRO PRE NEGO ŠTO UĐEM U NJEGA, DOK SE JOŠ PUNI.“
IOLA, VLASNIK MODELA MINI ELECTRIC.
SEDIŠTA I VOLAN SA GREJANJEM.
BLUZ ZIMSKOG DOMETA?
Hladno vreme može smanjiti domet EV-a za više od 20% prema časopisu What Car? Ali to utiče i na automobile na benzin, i to do 15%.
Ovo su prosečne vrednosti i postoje brojne varijable koje mogu uticati na domet, kao što su ponašanje prilokom vožnje, teren i saobraćaj. Ali uz dobro planiranje, možete se osloniti na svoj MINI Electric koji će vas dovesti tamo gde želite, bez obzira na vremenske prilike.
KLIMA ILI OTVORENI PROZOR?
Ova debata će dugo trajati, a različite ankete nam govore različite stvari. Ali ni jedno ni drugo ne pomaže efikasnosti goriva. Klima uređaj koristi bateriju, dok otvaranje prozora povećava otpor automobila. Još uvek postoji predlog da je otvaranje prozora ekonomičnije od ta dva. Ali na prometnom putu, da li zaista želite da udišete izduvne gasove?
IOLA, VLASNIK MODELA MINI ELECTRIC IZ JUŽNOG JORKŠIRA.
VELIČINA BATERIJE.
DA LI JE VELIČINA BATERIJE VAŽNA?
Nekoliko kratkih saveta.
20-80%
20° C
Kretanje na približnoj temperaturi će vam pomoći da poboljšate svoj domet.
16-17"
50-70 km/h
Ovo je optimalni opseg brzine za uštedu snage tokom vožnje velikom brzinom.
NAJČEŠĆA POSTAVLJENA PITANJA.
Kapacitet nacionalne mreže nije veliki problem kao što većina ljudi misli. Do sada je ulazak električnih vozila na tržište EU bio vrlo predvidljiv i električna mreža se konstantno razvija paralelno. nema potrebe za novim kapacitetima za proizvodnju električne energije u bliskoj budućnosti. Komunalna preduzeća su imala vremena da planiraju unapred. Međutim, situacija varira u svakoj državi. Na primer, u severnoj Evropi, evolucija je lakša zbog jakih električnih mreža i električnog grejanja koji su već prisutni. U drugim delovima Evrope evolucija je nešto teža zbog jednofaznih energetskih sistema i starijih struktura. Međutim, ovo se izuzetno brzo rešava. U stvari, postoji „neočekivani“ zaokret u ovom odgovoru jer električna vozila mogu pružiti vitalni izvor fleksibilnosti u energetskom sistemu. Umesto da predstavljaju pretnju stabilnosti ili kapacitetu mreže, EV se ponašaju kao velike baterije na točkovima. Oni omogućavaju da se energija skladišti i koristi kasnije. U narednih nekoliko godina, imaćemo skup EV punjača koji se koriste kao agregirane rezerve.
Hladno vreme zaista može privremeno smanjiti domet EV baterije za oko 10-12%. Ali danas, većina električnih vozila ionako ima doseg od 250-300 km. Dovoljno lako za svakodnevno putovanje. A zahvaljujući svom dizajnu, oni su daleko efikasniji zimi nego što ljudi misle. Oni se mogu reći bolje snalaze po snegu od konvencionalnih automobila zbog niskog položaja baterije i rezultirajućeg nižeg centra gravitacije.
Ovo povećava vuču EV-a i njegovu sposobnost da se nosi sa snežnim i ledenim uslovima. Ovo vam daje veću kontrolu. Štaviše, možete unapred da zagrejete svoj EV preko MINI aplikacije i uvek uđete u toplu, udobnu kabinu bez ikakvih zaleđenih prozora. A ako prethodno zagrejete tokom punjenja, uopšte nećete izgubiti energiju. Što je dobro za vas i bezbednost na putu.
Kada je u pitanju domet, MINI Electric ima domet do 234 km (WLTP). To je više nego dovoljno za većinu putovanja koja možete zamisliti. Pitanje je samo koliko dometa koristite i gde ga koristite.
Ako je vaše odredište izvan električnog dometa, ne brinite, jer se opcija punjenja obično automatski dodaje vašoj ruti ili alternativno dobijate predloge za zaustavljanja radi punjenja. Dostupnost može varirati u zavisnosti od modela i opreme.
Izuzetno važan spoljni faktor koji utiče na performanse i kapacitet baterije je temperatura. Kao što verovatno znate iz iskustva sa baterijom mobilnog telefona, performanse su ograničene na niskim i visokim temperaturama. U vašem vozilu, međutim, ovaj uticaj temperature je u velikoj meri minimiziran pomoću optimizovanih operativnih strategija. I da li ste znali da kapacitet sistema za skladištenje takođe daje informacije o dometu koji vam je eventualno na raspologanju? Pored temperature, drugi uticajni faktori su uređaji koji se koriste, kao što su klima uređaj, teret koji vozite i vaš stil vožnje.
EV vozila su bezbedna za vožnju po kiši i snegu, a mogu se prati čak i u tradicionalnim autopraonicama. Slično tome, EV punjači i kablovi su vodootporni, a utičnice za punjenje zaštićene su od oštećenja vodom.
Kao što je to slučaj i kod vozila sa konvencionalnim pogonskim sistemom, stil vožnje utiče i na domet električnog automobila. Kao opšte pravilo, anticipirajući, opušten i dosledan stil vožnje optimizuje vaš domet. Ako, na primer, smanjite brzinu na autoputu sa 130 km/h na 110 km/h, primetno ćete povećati domet. Tokom rekuperacije energije, što znači, kad god podignete nogu sa papučice gasa, kinetička energija se pretvara u električnu energiju i napaja bateriju - što rezultira povećanjem ukupnog dometa.
Najbolje je održavati napunjenost između 20 i 80 procenata. Moguće je držati i na nižem ili višem nivou, ali da biste optimizovali životni vek baterije, preporučuje se da ostane u navedenom rasponu. U meniju vašeg vozila možete lako i zgodno da podesite ciljno punjenje na 80 procenata, tako da nikada nećete morati da brinete o tome. Ovo bi trebalo da pokrije sve vaše dnevne potrebe u pogledu vožnje. Ako vam je zaista potrebno više, jednostavno postavite viši cilj.