Naša alatka za upravljanje vašim odobrenjima za korišćenje kolačića je trenutno isključena. Iz tog razloga su određene funkcionalnosti koje zahtevaju vašu saglasnost za korišćenje kolačića potencijalno nedostupne.
VEGANSKI ENTERIJERI BUDUĆNOSTI
BMW Grupa planira lansiranje svojih prvih BMW i MINI vozila sa potpuno veganskim enterijerom tokom 2023. godine. Takav poduhvat omogućen je prevashodno kroz razvoj inovativnih materijala sa svojstvima nalik koži. Ti materijali zadovoljavaće zahtevne kriterijume vrhunskog izgleda i otpornosti na habanje.
Kako je umanjenje emisija CO2 jedan od dugoročnih ciljeva BMW Grupe na putu ka klimatskoj neutralnosti, takav korak imaće važnu ulogu u dostizanju tog cilja.
Zamena sirovina životinjskog porekla značajno doprinosi uvećanju održivosti u proizvodnji vozila. BMW Grupa je dugo nudila razlitiče štofove kao alternative koži. Sada, po prvi put, moguće je ponuditi prikladan supstitut za kožu na najvažnijem interfejsu između vozača i vozila. Površine volana moraju takođe da ispune zahtevne estetske, kao one kriterijume koji se odnose na otpornost na habanje i trajnost.
„Sa volanom napravljenim od veoma kvalitetnog veganskog površinskog materijala, ispunjavamo želje naših klijenata koji ne žele da prave kompromise u pogledu izgleda, osećaja i funkcionalnosti. Inovativni materijal otporan je na habanje i potrošnost koje izazivaju abrazija, znoj i vlaga, a poseduje i sva poželjna svojstva kože“, kaže Uve Keler, šef odeljenja za razvoj karoserije, eksterijera i enterijera u BMW Grupi.
Činjenica da sada postoji veganski površinski materijal visokog kvaliteta sa svojstvima ekvivalentnim koži koja je ranije korišćena u proizvodnji volana predstavlja novi veliki korak prema smanjenju CO2.
Novi materijal za površinu volana umanjuje emisije CO2 duž lanca vrednosti za oko 85 procenata u poređenju sa kožom. Do sada, većina proizvedenih emisija, oko 80 procenata, bila je u formi gasa metana zbog uzgoja stoke. Preostalih 20 procenata pripisivalo se preradi kravlje kože, u kojoj se koristi mnogo energije i vode.
Da bi se postigao cilj klimatske neutralnosti, BMW Grupa se oslanja na upotrebu zelene energije u proizvodnji i lancu snabdevanja, dosledno uvećanje razmera sekundarnih materijala i prirodnih sirovina, veoma efikasnih elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem i visoke stope recikliranja u skladu sa principima cirkularne ekonomije.
Istraživanje i razvoj na polju sekundarnih materijala i održivih materijala su jedan od vodećih prioriteta. Buduće generacije vozila nudiće druge atraktivne alternative koži. BMW Grupa radi sa start-ap kompanijama na razvoju inovativnih materijala na bio-osnovi.
U poređenju sa sintetičkim kožama koje su ranije korišćene, oni za rezultat imaju oko 45 procenata manje emisije CO2. MirumTM, koji je 100 procenata na bio-osnovi i lišen je petroleja, ima potencijal da oponaša sva svojstva tradicionalne kože. Još jedan novi materijal, DeserttexTM, napravljen je od smrvljenih vlakana kaktusa sa poliuretanskom matricom na bio-osnovi.