Naša alatka za upravljanje vašim odobrenjima za korišćenje kolačića je trenutno isključena. Iz tog razloga su određene funkcionalnosti koje zahtevaju vašu saglasnost za korišćenje kolačića potencijalno nedostupne.
MINI „WILDGOOSE“ ZA AVANTURISTE
Tokom svoje istorije, MINI modeli dobijali su različite modifikovane verzije koje su se izdvajale po svojoj jedinstvenoj pojavi, a jedan od onih koji će se pamtiti je i MINI „Wildgoose“.
Reč je o „domu na točkovima“ koji je dao novo značenje frazi „kreativna upotreba prostora“ i dopustio putnicima da iskuse nove horizonte.
MINI „Wildgoose“ će biti upamćen kao kamper koji, pored ostalog, naglašava sve one elemente zbog kojih je MINI bio izglasan za jedan od najuticajnijih automobila 20. veka (posle Fordovog Modela T).
Tokom šezdesetih godina dvadesetog veka kompanija Wildgoose Ltd odlučila je da stvori dom na točkovima za pustolove koji zaista žele da pomere granice kad se radi o kreativnoj upotrebi prostora.
Ciljna grupa nisu bili mlađi ljudi, već britanski penzioneri koji imaju puno slobodnog vremena i veliku želju da putuju širom zemlje i istražuju nova mesta.
Kompanija Wildgoose Ltd je zapravo prodavala tri različite verzije automobila, pri čemu su dve pozadi imale šator na iskakanje, dok je treća i najupečatljivija – „Brent“ – imala teleskopski krov.
Za vreme njegove proizvodnje između 1963. i 1968. prodato je oko 60 MINI „Wildgoose“ modela od kojih je do danas sačuvano samo desetak. Svojevremeno, cena kompletnog vozila bila je 998 funti, postojala je konverziona verzija dostupna za 601 funtu.
Ova jeftinija „uradi sam“ verzija omogućavala je vlasnicima MINI-ja da prilagode vozila sopstvenim potrebama.
Sve tri verzije malenog kampera zasnovane su na BMC MINI kombiju – odabranom zbog pouzdanosti i ekonomičnosti – a pokretao ih je četvorocilindarski motor od 850 cc koji može da isporuči oko 34 KS.
MINI „Wildgoose“ mogao je da postigne maksimalnu brzinu od 112 km/h i bio je prevashodno usmeren na uživanje u vožnji i pejzažu tokom putovanja.
Ovaj automobil mogao je da stane u svaku garažu prosečne veličine, a „Brent“ verzija omogućavala je dovoljno prostora za četvoro ljudi, koji su mogli da putuju i spavaju u kolima.
Tu su i trpezarija za četvoro, sudopera, rešo, rezervoar sa vodom od po dva galona, sto, garderober, ormar i naravno, zavese za jutarnje zrake sunca.
Za MINI „Wildgoose“ je postojalo i nekoliko opcionalnih dodataka. Pregrada koja se može videti na nekoliko modela iznad kabine jeste nosač za prtljag koji se može iskoristiti i za smeštaj rezervne gume.
Kupci su mogli da izaberu produžene krilne prozore, mrežu za spavanje – koja visi u sredini – i donju zaptivku kao zaštitu od oštećenja pri udaru. Najlepši element „Wildgoose“ modela bio je „vertikalno proširena karoserija“ verzije „Brent“, ili „Super V.E.B.“ kako je kompanija to nazivala.
To je dopuštalo vozačima da bukvalno podignu krov, pritiskom na dugme smešteno na kontrolnoj tabli. Alternativno, pomoćni sistem za podizanje takođe je obezbeđen pomoću ručke za navijanje.
MINI „Wildgoose“ je možda bio i ispred svog vremena, ali će svakako ostati upamćen kao živopisno, avanturističko i posebno MINI vozilo.