Naša alatka za upravljanje vašim odobrenjima za korišćenje kolačića je trenutno isključena. Iz tog razloga su određene funkcionalnosti koje zahtevaju vašu saglasnost za korišćenje kolačića potencijalno nedostupne.
Nakon 11 takmičenja održanih u Južnoj Americi i prethodnih 30 u Africi, najpoznatiji maratonski reli ponovo je promenio kontinent. Ovaj 2020 Dakar reli vožen je u Aziji, tačnije u Saudijskoj Arabiji, od 5. do 17. januara. Da li je ova promena uticala na rezultate, teško je proceniti, ali činjenica da su se na podujumu pojavila i neka nova lica
Učesnici 2020 Rally Dakar suočili su se sa više od 7.500 kilometara dugim itinererom na Saudijskom poluostrvu, koji je uklučivao i preko 5.000 kilometara specijalnih ispita, od kojih su čak pet bili duži od 450 kilometara. U zemilji koja se naziva još i "Peščano kraljvstvo" više od 75 % takmičenja voženo se na pesku... Tačnije svim tipovima preska!
Start je bio u Džedi na obali Crvenog mora. Potom su se 342 takmičara na motociklima i kvadovima, u SSV (Side by Side) vozilima, automobilima i kamionima, krenuli u borbu kroz pustinju Saudijske Arabije, koja je inače najveća zemlja po površini na Srednjem istoku. Dan odmora bio je nakon šeste etape u Rijadu, a potom je usledilo još šest iscrpljujućih dana do cilja Kidiji, četrdesetak kilometara južno od glavnog grada.
U konkurenciji motociklista dogodilo se i najveće iznenađenje. Nakon 31 godine čekanja, Honda je napokon uspela da dođe do prvog mesta. To znači da je pobednički niz KTM-a od 18 uzatopnih trijumfa prekinut. Riki Brabek je ostvojio svoj prvi Dakar i ujedno postao i prvi vozač iz SAD kojem je to uspelo. On je vođstvo preuzeo nakon 3. etape i do kraja je odlično branio stečenu prednost. Najveći rival mu je bio Čileanac Pablo Kintanilja na Huskvarni, koji je osvajanjem drugog mesta potvrdio da se sasvim oporavio od povrede koju je zadobio prošle godine na Dakaru, tj. u Peruu.
A prošlogodišnji pobednik Autralijanac Tobi Prajs, ipak je, donekle spasao čast KTM-a i zauzeo treće mesto na podijumu. On i njegov timski kolega Britanac Sem Sanderlend su bili vodeći u počektu, ali onda su ih, nakon tećeg dana, zadesili problemi. I ove godine naša zemlja imala je svog predstavnika na ovom najtežem auto-moto takmičenju. To je bio iskusni Subotičanin Gabor Sagmajster, koji sa motociklom KTM zauzeo 90 mesto u generalnom plasmanu.
Među vozačima kvadova videli smo veliki povratak Ignjacia Kasalea iz Jamahe. Čileanac se nakon kratkog "izleta" prošle godine u SSV kategoriju, vratio u konkurenciju gde je već dva puta bio najbolji, te došao do svoje treće pobede na Dakaru. I to veoma ubedljivo, budući da je vodio od starta do cilja. Francuz Simon Vitse i Poljak Rafal Sonik, obojica na kvadovima marke Jamaha, mogli su samo da se zadovolje drugim i trećim mestom.
Borba za pobedu među automobilistima bila je daleko zanimljivija. Naime, bilo je za očekivati da će u njoj glavni akteri biti vozači Tojote i MINI-ja, što se i dogodilo. Međutim, ako pažljivo pogledamo rezultate, MINI je vodio od starta do cilja, a samo su se, u početku, lideri menjali. Najpre je to bio Litvanac Vaidotas Žala, pa potom Argentinac Orlando Teranova... A onda je došla opet ta 3. etapa i vođstvo preuzeo Karlos Sainc, a ubrzo počeli da prate prošlogodišnji pobednik Naser Al-Atija iz Tojote, kao i iskusni Stefan Peterhansel, takođe iz tima MINI.
Ovaj vodeći trio za sobom ima veoma bogato iskustvo na Dakar reliju i ukupno 15 pobeda, tako da dobro zna kako treba voziti u tim situacijama. Španac je uspeo da sačuva svoju prednost i dođe do svog trećeg trijumfa na ovom takmičenju, ujedno i trećeg sa vozilom različitog proizvođača, budući da je pretodno pobedo u Pežou i VW-u. Katarski vozač se ovoga puta zadovoljio drugim mestom, te činjenicom da je iza sebe ostavio legendarnog Francuza.