Naša alatka za upravljanje vašim odobrenjima za korišćenje kolačića je trenutno isključena. Iz tog razloga su određene funkcionalnosti koje zahtevaju vašu saglasnost za korišćenje kolačića potencijalno nedostupne.
MINI John Cooper Works na 24-časovnoj trci u Nirburgringu
Dvadesetčetvoročasovna trka u Nirburgringu smatra se poslednjim ispitom izdržljivosti kako za i čoveka i za trkačku mašinu.
Dvadesetčetvoročasovna trka u Nirburgringu smatra se poslednjim ispitom izdržljivosti kako za i čoveka i za trkačku mašinu. Pedeseta edicija ovog "brzinskog obračuna" održaće se od 26. do 29. maja na stazi dugoj 25.378km koja se sastoji od Grand Prix staze i legendarne Nordschleife staze, a u trkačkom pohodu biće model MINI John Cooper Works.
MINI John Cooper Works poseduje četvorocilindarski turbo motor koji imaju i modeli MINI John Cooper Works Clubman i MINI John Cooper Works Countryman sa 225 kW/306 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 450 Nm.
Osmobrzinski Steptronic menjač preuzet iz proizvodnje velikih serija sa integrisanim, mehaničkim zaključavanjem diferencijala i efektom zabravljivanja do 70% obezbeđuje da obrtni moment pogona bude konvertovan u uzbudljive performanse bez ikakvih gubitaka.
Posebne trkačke modifikacije
Za trkačke potrebe izvršene su i modifikacije standardnog MINI John Cooper Works modela koje nadilaze propise o SP3T klasi:
- Ugrađen je trkački "kavez" specijalno kreiran za ovaj model,
- Zapremina rezervoara za gorivo uvećana je na 100 litara,
- Urađene su intervencije u pogledu aerodinamičnosti, uključujući prilagodljivo zadnje krilo, potpuno pokriveni donji stroj, zadnji difuzor i prednji spliter,
- Težina je sada dosledno umanjena upotrebom stakala za prozore Makrolon®,
- Ugrađeno je specifično trkačko ogibljenje sa prilagodljivim amortizerom odskoka i kompresije,
- Svi pokretni delovi šasije i ogibljenja zamenjeni su ojačanim Uniball ležajima,
- Ugrađena je jedinica za pneumatsko podizanje,
- Sportski izduvni sistem adaptiran je trkačkim katalitičkim konvertorom,
- Ugrađene su originalne BMW M Performance komponente kočnica.
MINI u trkačkom sportu
Pat Mos je ušla u istoriju auto-trka 1962. godine, postigavši prvu pobedu u međunarodnom reliju za MINI na Reliju lala. Njena pobeda obeležila je početak jedinstvene priče o uspehu klasičnog MINI-ja u reli sportu, sa tri pobede da reliju u Monte Karlu 1964. (Padi Hopkirk), 1965. (Timo Mäkinen) i 1967. (Rauno Aaltonen).
Ovaj niz uspeha obuhvatao je i šest pobeda na reliju Dakar 2012. (Leonid Novicki), 2013, (Stefan Peterhansel), 2014. (Nani Roma), 2015. (Naser Al-Atija), 2020. (Karlos Sainz Sr.) i 2021. (Stefan Peterhansel).
MINI John Cooper Works trkački automobil „Made in Nürburg“ omaž je trkačkoj tradiciji MINI brenda u klasičnoj kolornoj shemi trkačkih automobila iz šezdesetih godina dvadesetog veka, u kombinaciji crveno/belo.
Poslednje Test-pripreme u Nemačkoj i Francuskoj
Prošlo je samo sedam meseci od početka ovog projekta do izlaska iz proizvodnje specijalno modifikovanog MINI John Cooper Works modela krajem marta 2022. godine.
Tokom narednog perioda, odnosno sve do početka 24-časovne trke, novi testovi zakazani su na Nordschleife stazi i u centru za ispitivanje BMW Grupe u Miramasu, u južnoj Francuskoj (podsećanja radi, BMW Grupa testira nove modele i inovativnu tehnologiju šasije na stazi u Miramasu od 1986. godine).
Smeštena između Marseja i Avinjona, nekadašnja trkačka staza nudi najbolje uslove za detaljno testiranje i optimalizaciju pod širokim rasponom uslova. Šasija trkačkog automobila MINI John Cooper Works podvrgnuta je, takođe, brojnim i raznovrsnim testovima u okviru tog programa.
Fridhelm Telen, stručnjak za Nirburgring i šef ekipe u Bulldog Racing-u, zna koliko je važno iscrpno ispitivanje pre trke: „Dvadesetčetvoročasovna trka u Nirburgringu dovodi sve komponente vozila pod ekstremno naprezanje. Zbog toga smo oduševljeni što možemo da koristimo Centar za ispitivanje BMW Grupe kako bismo model John Cooper Works tamo sproveli kroz neophodne faze.“
Raspored vozača i dalji program trka za 2022. biće objavljeni naknadno.