MINI ACV 30 – Koncept koji se pamti

MINI ACV 30 – Koncept koji se pamti

 

Trenuci koji oblikuju budućnost brenda su veoma važni, al ii retki. Obično je to duga serija diskusija unutar kojih se razmatra u kom pravcu će se ići dalje. U slučaju MINI-ja, vredi se podsetiti jednog takvog momenta koji se desio sredinom 1990-ih, kada su dizajneri i donosioci odluka odlučivali kako će MINI za sledeći vek izgledati.

 

Automobil koji danas poznajemo kao MINI iz 2001. bio je tu, ali i drugi, među kojima je najistaknutiji radikalni ACV 30. Posmatrajući ga danas, verovatno niste mogli ni da zamislite ACV 30 kao novi MINI. Međutim, bićete iznenađeni koliko veliki uticaj ima na MINI brend do danas.

 

MINI ACV 30 – Koncept koji se pamti

 

Godina 1994. je jedna od najvažnijih godina u istoriji MINI-ja. To je bila godina kada je BMW kupio Rover Group, britanski konglomerat za proizvodnju vozila. U to vreme, Rover grupa je posedovala brendove kao što su Rover, Land Rover i MG (brend sportskih automobila), kao i MINI.

 

BMW je imao velike ambicije, a samo godinu dana kasnije krenulo se sa stvaranjem nove generacije MINI-ja. Ono što je najvažnije, BMW je imao drugačiju viziju o tome kako klasični automobil odvesti u budućnost. BMW je želeo da automobil postane mali sportski premijum automobil, zadržavajući neke prepoznatljive karakteristike kao što su pametno korišćenje prostora i nepogrešivi osećaj kartinga, koji su ga učinili ikonom 20. veka.

 

MINI ACV 30 – Koncept koji se pamti

 

Naravno, ova strategija je značila potpuno preispitivanje klasičnog MINI-ja. BMW je zadužio timove koji su otpočeli taj posao, da bi u oktobru 1995. predstavili svoj rad. Dok su se predlozi Rover tima pridržavali veličine i jednostavnosti originalnog MINI-ja, ipak je izabran dizajn BMW tima, jer je više bio sličan vrhunskom imidžu koji je BMW imao na umu. Taj dizajn – kreiran od strane Franka Stephensona – predstavljao je osnovu novog MINI-ja, ali i drugi automobili sa tog sudbonosnog susreta su takođe ostavili traga u istoriji brenda.

 

MINI ACV 30 – Koncept koji se pamti

 

Najpoznatiji od tih dizajnerskih koncepata bio je prvi MINI koji je dizajnirao Adrian van Hooidonk (tada dizajner eksterijera automobila, a sada direktor dizajna BMW Group). Inspiraciju je crpio iz sportske prošlosti kompanije kako bi ukazao na njenu budućnost. Iako je koncept odbačen 1995. godine, dalje je razvijen i pušten u prodaju kao koncept-vozilo, premijerno predstavljeno javnosti pod imenom Anniversary Concept Vehicle, ili ACV 30, u januaru 1997. godine. Ime se odnosilo na MINI-jeve spektakularne pobede na Monte Carlo Rally 30 godina ranije (1964, 1965. i 1967). 

 

MINI ACV 30 – Koncept koji se pamti

 

ACV 30 na prvi pogled nema mnogo sličnosti sa novim MINI-jem, ali kada se bolje pogleda, može se pronaći dosta toga zajedničkog. U to vreme, automobil je predstavljen kao savremena verzija reli superautomobila, odajući počast MINI-jevoj prošlosti.

 

ACV 30 imao prepoznatljive MINI karakteristike, kao što su šestougaona maska i okrugli farovi. Budući da je reli automobil, koncept je takođe dobio četiri dodatna svetla na prednjoj strani. Ta dodatna svetla – iako nisu ušla u standardnu verziju finalnog urbanog MINI-ja – zapravo su bila dostupna opciono.  Crveno-bela boja automobila predstavljala je omaž MINI-ju koji je osvojio Monte Karlo iz 1967. godine.

 

MINI ACV 30 – Koncept koji se pamti

 

Na premijeri ACV 30, BMW je jasno stavio do znanja da automobil nije zamišljen da bude prototip za novi MINI, već je reprezentovao samo neke od ideja koje su bile u opticaju. Pravi MINI prototip predstavljen je osam meseci kasnije, na Salonu automobila u Frankfurtu u septembru 1997, privlačeći pažnju svih koji su ga videli. Međutim, niko nije zaboravio samouvereni, sportski MINI automobil koji je predstavljen samo nekoliko meseci pre njega.

 

MINI ACV 30 – Koncept koji se pamti