Naša alatka za upravljanje vašim odobrenjima za korišćenje kolačića je trenutno isključena. Iz tog razloga su određene funkcionalnosti koje zahtevaju vašu saglasnost za korišćenje kolačića potencijalno nedostupne.
IDEALAN PARTNER ZA UŽIVANJE NA PLAŽI
Postojalo je mnogo razloga zašto je British Motor Corporation 60-tih godina (matična kompanija Austina i Morisa u to vreme) kreirala jedinstvene MINI Beach automobile koji su bili posebna atrakcija na plažama širom sveta.
Jedan od glavnih izvora inspiracije bila je serija automobila za plažu Fiat Jolli de Plage, nastala od Fiat 500 i 600 (između ostalih) po nalogu direktora grupe Fiat, Đanija Anjelija. Ovi mali automobili nisu imali B-stubove, prozore ili vrata i bili su namenjeni onima kojima će možda biti potreban mali zgodan automobil za plažu. Neki od najpoznatijih vlasnika takvih automobila bili su Henri Ford, Džon Vejn i Grejs Keli.
Naravno, luksuzni hoteli i golf tereni – u zemljama u kojima je kiša retka pojava – takođe su bili potencijalni kupci ove vrste automobila. Ubrzo je stvoreno mnogo različitih automobila za plažu, ne samo od strane Fijata, već i od Renoa.
U to vreme BMC je tražio uzbudljive i izuzetne automobile kako bi izazvali interesovanje za brend širom Sjedinjenih Država. MINI Beach automobili su izgledali savršeni za tu svrhu, toliko da je BMC-ova prodavnica u San Francisku čak organizovala jednokratnu trku sa ovim automobilima i to sa vozačima kao što su Stirling Moss, Huan Manuel Fango i Pedro Rodriguez.
Odeljenje za eksperimente Longbridža BMC-a dobilo zadatak da kreira ove jedinstvene MINI modele, što se i dogodilo između decembra 1961. i marta 1962. U tom trenutku, BMC je razmišljao da napravi automobile po narudžbini, ali se to nije dogodilo. Njihovu ulogu je kasnije nadomestio MINI Moke, koji je počeo da se proizvodi 1964. godine.
Ne postoji precizna informacija koliko je ovih automobila uopšte proizvedeno, ali se pretpostavlja da ih je bilo manje od 20. Podaci o proizvodnji Longbridža pokazuju da je 14 automobila za plažu napravljeno od 1961. do 1962. godine, svi sa volanom na levoj strani. Postojao je i jedan ekstra braon žuti – sa volanom na desnoj strani – koji je ustupljen Elizabeti II koja ga je vozila u zamku Vindzor.
Takođe je važno napomenuti da nisu svi MINI Beach Cars napravljeni od običnih MINI-ja. Poznato je da je najmanje jedan MINI Beach Car napravljen od Volselei Hornet-a ili Rilei Elf-a, luksuznijih verzija MINI-ja. Alek Isigonis je čak vozio jedan od ovih automobila na prezentaciji MINI Coopera na probnoj stazi Čobham (sada Longcross) u julu 1961. Dakle, gotovo je sigurno da je BMC napravio najmanje 16 MINI Beach automobila, ali Pavesi, milanski proizvođač autobusa je takođe proizveo automobile za plažu na osnovu MINI-ja za određene kupce da se voze duž rivijere.
Iako je originalni MINI-jev dizajner odobrio dizajn automobila, on nije bio potpuno odgovoran za konačni izgled. Umesto toga, glavni stilista BMC-a, Dik Burzi (italijanskog porekla) napravio je „plutajući krov“, bez ikakvih B-stubova. Prvobitno, auto nije trebalo da ima krov, već platno koje je moglo da se sklapa i rastavlja po potrebi. Međutim, ova ideja je napuštena u korist trajnijeg obeležja. Nedostatak vrata činio je automobil laganim i omogućavao je da se vazduh nesmetano kreće.
Danas je teško pronaći neki od autentinih MINI Beach automobila. Neki su spašeni i restaurirani, a jedan je prodat na aukciji za 230.000 dolara 2019. godne.